Czas, aby Rzucić Palenie

Mam zamiar rzucić palenie jutro…” Ile razy zdarzyło Ci się to powiedzieć, a ile jeszcze razy to słyszałeś? Palacze, podobnie jak alkoholicy, zobowiązują się do tego wiele razy w swoim życiu, ponieważ muszą i łamią to zobowiązanie z tego prostego powodu, że przyrzeczenia zwykle są do złamania.

To nie oznacza jednak, że każde takie zobowiązanie złamiesz. Postaraj się, żeby była to ostania obietnica, bo możesz to zrobić i masz zamiar to zrobić. Uwierz w to i tak będzie, a oto pewne podpowiedzi:

Uwierz w siebie. Uwierz, że można zrezygnować. Pomyśl o niektórych najtrudniejszych rzeczach, które zrobiłeś w swoim życiu, i uświadom sobie, że masz odwagę i determinację, aby rzucić palenie. To zależy od Ciebie.

Po przeczytaniu tej listy, usiądź i napisz własną listę, dostosowaną do Twojej osobowości i sposobu robienia pewnych rzeczy. Stwórz swój własny plan rzucenia palenia.

Ustal dzień rzucenia palenia. Zdecyduj, w który dzień zgasisz swojego papierosa raz na zawsze. Zapisz to. Zaplanuj to. Przygotuj swój umysł na „pierwszy dzień reszty twojego życia”. Możesz nawet zaplanować małą uroczystość na dzień, kiedy zapalisz swojego ostatniego papierosa.

Pij dużo wody. Woda jest dobra dla Ciebie mimo wszystko. Pomoże ci wypłukać nikotynę i inne substancje chemiczne z organizmu, a także może pomóc zmniejszyć apetyt poprzez zaspokojenie „ustnych pragnień”, które posiadasz.

Czas, aby rzucić palenie papierosówPotrzebny jest dobry powód, aby zakończyć palenie. Decydując się rzucić, ponieważ niebo jest niebieskie, nie jest wystarczającym powodem. Potrzeba, aby rzucić palenie jest oczywista, ale chęć rzucenia musi pochodzić z wewnątrz, aby proces był udany.

Poszukaj małych nagród, które można dać sobie. kiedy dokonujesz postępu. Ustaw małe nagrody, które pomogą Ci dokonać postępu w kierunku ostatecznie rzucenia palenia. To może być wielka motywacja, aby trzymać się celu.

Zaplanuj swoją strategię rzucenia. Zdecyduj, jak chcesz spróbować rzucić i trzymaj się tego. Ustaw określoną ilość czasu na swój plan. Jeśli po pewnym czasie, powiedzmy sześciu tygodniach, nie zrezygnowałeś, popracuj nad nowym planem. Da ci to wystarczająco dużo czasu, aby spróbować każdej metody, a jednocześnie da ci elastyczność, aby spróbować czegoś innego.

Pracuj, aby przezwyciężyć swoje trudności. Jeśli palisz z powodu stresujących rzeczy w swoim życiu, musisz zacząć radzić sobie ze stresem, zanim będziesz mógł z powodzeniem rzucić. Bez względu na przyczynę, dla której palisz, musi być ona rozpatrzona by rzucić na dobre.

Ustal karę dla siebie. Na przykład, jeśli zwykle zatrzymujesz się codziennie w kawiarni na kawę, możesz rozważyć pominięcie tego w dni, kiedy nie zrealizowałeś swoich celów co do palenia. Niezależnie od wybranej opcji, upewnij się, że jest coś, na czym Ci zależy.

Poszukaj pomocy u znajomych i rodziny. Potrzebujesz wsparcia, kiedy chcesz rzucić palenie, a to pomoże Ci w upewnieniu się, że nie jesteś sam w całym tym procesie.

Poszukaj kogoś kto rzuci z tobą. Jeśli jesteś całkowicie zdany na własną rękę, będzie o wiele bardziej prawdopodobne, że powrócisz do palenia. Jeśli ktoś pracuje nad tym z Tobą jest bardziej prawdopodobne, że walcząc odniesiesz sukces. Praca nad rzuceniem palenia nie jest łatwa, ale trudne zadania są znacznie łatwiejsze do osiągnięcia z partnerem.

Celuj aby rzucić na dobre. Może się to wydawać nieco dziwne, ale jeśli planujesz rzucić tylko na weekend, nie zamierzasz włożyć wiele wysiłku w ten proces. Jeśli planujesz rzucić na dobre, dużo więcej czasu i wysiłku będzie włożone w proces, jak również w plan rzucenia.

Szukaj sposobów, aby nie myśleć o papierosach. Jeśli ciągle myślisz o papierosach, może się okazać, że będziesz o wiele bardziej skłonny do palenia. Czytanie książek, ćwiczenia, rozmawianie przez telefon, surfowanie w Internecie, a nawet gotowanie, są świetne sposobem aby zając umysł i powstrzymać się od myślenia o tym, kiedy ostatnio zapaliłeś.

Wnioski:

Decyzja o rzuceniu palenia może być jednym z najlepszych wyborów, które podejmiesz dla swojego zdrowia i życia. Tak więc warto postawić wszystko na jedną kartę. Pomyśl o rzeczach, które motywują Cię, znajdź system wsparcia i korzystaj z porad, jak te w tym artykule, aby stworzyć plan, który z pewnością się uda.

Większość ludzi zdaje sobie sprawę, że rzucenie palenia może poprawić ich zdrowie, ale uczenie się, jak naprawdę pokonać pragnienie palenia nie jest łatwe. Z tak wieloma pokusami krążącymi wokół, jak również z powodu codziennego stresu łatwo jest zrozumieć, dlaczego zapalenie paczki papierosów wydaje się dobrym pomysłem.

Ale, najważniejsze jest to, że trzeba ten problem rozwiązywać stopniowo i małymi krokami. Możesz osiągnąć zdolność, aby rzucić palenie, ale to jest coś, na co nie chcesz spoglądać zbyt daleko w przyszłość. Nie chcesz znaleźć się na etapie, w którym myślisz, że jesteś tak silny, że możesz śmiało postawić się w sytuacji zagrożenia.

Musisz otoczyć się towarzystwem innych niepalących, lub możesz trzymać się z tych samymi przyjaciółmi, których zawsze miałeś tak długo, jak szanują drogę, którą podążasz; możesz być dla nich inspiracją, by oni sami potrafili kontrolować swoje własne życie.

2 Responses to Czas, aby Rzucić Palenie

  1. marcn pisze:

    Dobrze piszesz, powód moim zdaniem jest tu kluczowy. Trzeba zadać sobie pytanie PO CO chcemy rzucić palenie, uświadomić sobie korzyści z tego np. zaoszczędzimy 10 000 zł w ciągu roku i wszystko zapisać i patrzeć na to często w szczególności w chwilach zwątpienia kiedy chce nam się zapalić. Pozdrawiam!

  2. Kasia pisze:

    Artykuł genialny :) dużo pomocnych rzeczy się dowiedziałam :-)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>