Gdy Rzucasz Palenie…

Po kilku latach palenia zdecydowałeś się wreszcie skończyć z tym nałogiem i chcesz raz na zawsze wykluczyć nikotynę ze swego życia. To bardzo mądre posunięcie, jeśli jednak do tej pory systematycznie i zbyt często sięgałeś po papierosy, może czekać na ciebie wiele trudności związanych z rzucaniem palenia.

Rzucanie palenia może być dość trudne. Wielu nałogowych palaczy po odstawieniu papierosów narzeka na szereg przykrych objawów związanych z nagłym brakiem nikotyny. To m. in. bóle głowy, nudności, uczycie zmęczenia i senności oraz problemy z koncentracją.

Gdy rzucasz palenie...Ci, którzy palili więcej, mogą narzekać na podły nastrój i przechodzić przez stany depresyjne. Innym problemem, który często dotyka osoby rzucające palenie, jest zwiększony apetyt, szczególnie na słodycze. Głód nikotynowy może być naprawdę uciążliwy, jednak jedyna rada dla ciebie w takiej sytuacji brzmi: przeczekaj ten trudny okres, wytrzymaj.

Dla takich jak ty stworzono szereg preparatów, które są w stanie zwalczyć przykre objawy braku nikotyny w organizmie. Leki takie może zalecić lekarz, zatem po rezygnacji z papierosów warto się z nim skontaktować. Byli palacze mogą również korzystać z coraz bardziej popularnych programów, których zadaniem jest wspieranie osób rzucających palenie.

Przydatne mogą być również bardziej tradycyjne rozwiązania, jak bezcukrowa guma do życia lub ołówek, który można trzymać w ręce zamiast papierosa. System małych nagród również może pomóc w rzucaniu palenia. Odkładaj na bok te pieniądze, które normalnie wydałbyś na papierosy, a po pewnym czasie udaj się do sklepu i zrób sobie miły prezent.

Nowy ciuch, film lub płyta z pewnością sprawi ci wiele przyjemności, a przede wszystkim będzie wydatkiem znacznie korzystniejszym dla twojego zdrowia. Jeśli zaś masz problemy ze zwiększonym apetytem i boisz się przybrać na wadze, staraj się zadbać o swą dietę. Jedz, ale starannie dobieraj produkty i przekąski. Im mniejsza ich kaloryczność – tym lepiej.

Pamiętaj o jeszcze jednej, bardzo ważnej rzeczy. Nie możesz się zniechęcać. Choć czasem chęć sięgnięcia po „tylko jednego” papierosa jest ogromna, nie możesz się poddać. Gdy po pewnym okresie sięgniesz po jednego papierosa, nałóg z całą pewnością wróci i znów zaczniesz palić jednego papierosa za drugim.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>